فیلتر ممنوع!

سومین تجمع مردم اهواز با حمل پلاکارد و سردادن شعار درمقابل استانداری

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ده ها تن از مردم اهواز در اعتراض به آلودگی هوا، انحراف آب کارون و خشکاندن تالاب هور العظیم در مقابل استانداری این شهر تجمع کردند.

امیر شکیب-Amir Shakib

بنا براطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، سومین تجمع مردم اهواز طی هفته‌های اخیر دراعتراض به بی‌تفاوتی مسئولان نسبت به عوامل آلودگی هوا، با شعارهایی نظیر«اهواز شهر ماست، هوای پاک حق ماست»،«بهمن ماه یوم الخاک یوم الخاک» و«مسئول بی لیاقت استعفا استعفا»؛ درمقابل استانداری این شهر برگزار شد.

گفتنی‌است پیش‌ترعصر روزپنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، در دومین تجمع مردم اهواز که با مجوز قانونی و برای جمع آوری امضا، دراعتراض به آلودگی هوا، انحراف آب کارون و خشکاندن تالاب هور العظیم، درخیابان نادری اهواز انجام می شد، با دخالت نیروی انتظامی و بازداشت ۶ تن از شرکت کنندگان خاتمه داده شد!

با این وصف سومین تجمع مردم اهواز درحالی شکل می‌گیرد که غلظت گرد و خاک امروز دراهواز، بیش از شش هزار میکروگرم گزارش می‌شود.

«احمدرضا لاهیجان‌زاده» مدیرکل اداره کل محیط زیست استان خوزستان دراین خصوص گفته است که: غلظت گردوخاک هوای اهواز در روز سه‌شنبه به بیش از شش‌هزار و۶۹۱ میکروگرم برمترمکعب، یعنی بیش از ۴۵برابر حد مجاز رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: از ابتدای صبح امروز میزان غلظت گردوغبار درشهرهای استان افزایش یافته و این میزان درشهراهواز از۷۱۰ میکروگرم درساعت ۹ صبح به شش هزار و ۶۹۱ میکروگرم برمترمکعب درساعت ۱۱ دقیقه رسیده است.

وی افزود: میزان گردوخاک درشهرستان اندیمشک درحال حاضر۳۷۴، بهبهان۳۷۴، دزفول ۳۴۹، گتوند ۲۳۲، شوش۳۴۰، سوسنگرد ۱۹۸ و در ماه‌شهر به ۴۲۰ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

درحال حاضر به دلیل گردوخاک شدید، شعاع دید افقی دراهواز به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.

بروز پدیده گردوخاک از ابتدای صبح امروزموجب تعطیلی مدارس و ادارات در شهرستان‌های اهواز، هندیجان، ماه‌شهر، رامشیر، بندرامام خمینی کارون، باوی، هویزه، حمیدیه و دشت آزادگان شده است.

هم‌چنین صبح سه‌شنبه درفرودگاه بین‌المللی اهواز به دلیل شدت گردوغبار و کاهش دید، چند پرواز لغو و بقیه پرواز‌ها نیز درشرایط مساعد شدن هوا و افزایش دید افقی با تاخیر انجام خواهد شد.

در سه روز اخیر بسیاری از پروازهای فرودگاه اهواز به دلیل غلظت گردوغبار، و کاهش دید افقی تا کمتر از۵۰ متر لغو شده است.

پدیده گردوغبار که در دوهفته گذشته بیشتر مناطق خوزستان را در برگرفته، ضمن آن‌که سبب تعطیلی نیمی از اداره‌ها و مدارس خوزستان شده بسیاری از برنامه‌ها، همایش‌ها و نشست‌های اداری را نیز لغو کرده است.

هم‌چنین وزش باد به نسبت شدید توام با گردوغبار درکلان‌شهر اهواز زندگی عادی مردم برای چندمین بار درهفته اخیر مختل کرده و ادارت و مدارس بیش از۱۰ شهرستان این استان تعطیل اعلام شده است.

منبع

0 thoughts on “سومین تجمع مردم اهواز با حمل پلاکارد و سردادن شعار درمقابل استانداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *